Kolejna reklama? Po co mi to?!
Zacznijmy od faktów:
- Instagram jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie.
- Na polskim Instagramie zarejestrowanych jest ponad 6 milionów kont.
- Instagram pozwala na dwutorową ścieżkę reklamy.
- Reklama na Instagramie jest stosunkowo tania, a budżet możesz ustalać sam.
Sposób ustawiania reklam na Instagramie jest taki sam jak na Facebooku. Prosty i przyjemny, a przynosi wiele korzyści! Chyba już dłużej nie musimy Cię namawiać?
Co kryje aplikacja? Przede wszystkim informacje produkowane przez celebrytów, którzy pokazują swoje codzienne życie. Najpopularniejsze w Polsce konta należą do Youtuberów (Karol Wiśniewski "Friz" - 2,6 mln obserwujących, Weronika Sowa "Wersow" - 2,4 mln obserwujących), a światowe Gwiazdy (np. Beyonce) gromadzą nawet 160 milionów fanów. Prócz zdjęć gwiazd, które także wykorzystują tę platformę do reklamowania swojej, lub innej marki, znajdziesz wiele kampanii marketingowych, których reklamy są wyświetlane przez miliony użytkowników!
Liczby mówią same za siebie - nie można ignorować tej aplikacji pod względem marketingu.
Jak zacząć?
Aby rozpocząć przygodę z reklamą na Instagramie, należy zarejestrować konto firmowe. Konieczne do tego będą dane Twojej firmy (godziny pracy, adres, numer telefonu), które stanowią klucz do nawiązania relacji z klientami. Po utworzeniu konta możesz działać! W jaki sposób? Rozpoczynając od strategii marketingowej, która obejmuje odpowiedzi na pytania:
- Kim będą odbiorcy moich postów?
- W jaki sposób będę się z nimi komunikował?
- Co będę prezentował na moim profilu?
- Skąd będę pozyskiwać odpowiednie zdjęcia?
- Jakie hashtagi będę stosować?
- Jakie treści będą prezentowane na wallu?
- Co będę pokazywać na InstaStories?
- Co jaki czas będę publikował posty?
- Jakie dodatkowe funkcje będę wykorzystywał na profilu firmowym?
Publikowane materiały
Aby rozpocząć przygodę z Instagramem, należy zastanowić się nad materiałami graficznymi, które będziesz publikować. Wygląd Twojej tablicy powinien być spójny, a publikowane zdjęcia – dobrej jakości. Pamiętaj, by wystrzegać się kopiowania materiałów z innych profili. Internauci szybko wychwycą kopię, a to spowoduje odwrotny do zamierzonego skutek.
Prowadzenie kampanii Instagram Ads wymaga także odpowiedniego formatowania zdjęć. Zwróć uwagę na umiejscowienie danej reklamy – inaczej będzie to wyglądać na InstaStories (gdzie także możesz się promować!) niż w regularnym poście.