23 Marca 2021

Google Ads – czy powinienem się tym zainteresować?

Codziennie 3,5 miliarda osób korzysta z wyszukiwarki Google, co przekłada się na 40 000 zapytań w ciągu sekundy [źródło]. Oprócz wyszukiwania informacji na temat pogody, czy celebrytów, często wyszukiwanymi hasłami są nazwy produktów, a także nazwy firm. Czy wiesz, że za wyszukanymi przez Ciebie wynikami, reklamami pojawiającymi się na stronach oraz polecanymi wideo stoją działania podjęte w ramach kampanii Google Ads?
Czytaj dalej, by dowiedzieć się, jak narzędzia Google wpływają na działania marketingowe.

Do czego służy Google Ads?

Google Ads to system, dzięki któremu za pomocą tekstu lub grafiki, zostaje podlinkowana reklama firmy lub produktu. To takie narzędzie, dzięki któremu publikuje się reklamę w sieci. Ogłoszenie reklamowe może przybrać postać filmu (np. w YouTube), grafiki (np. bannera reklamowego), czy reklamy tekstowej (np. w wynikach wyszukiwania). Kampanię marketingową możemy zaplanować w krótkim czasie, dzięki czemu efekty będą widoczne szybciej niż np. przy zaplanowanej kampanii na mediach społecznościowych.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o pozycjonowaniu w wyszukiwarkach internetowych –kliknij!

Gdzie możemy umieścić Twoją reklamę?

Pierwsze co przychodzi na myśl, to wyniki wyszukiwania. Prawidłowo! Google Ads m.in. posługuje się narzędziami marketingowymi, które służą do wyświetlania w odpowiedniej kolejności witryn internetowych, zgodnych z hasłem wyszukiwania. Prócz wyszukiwarki, Google oferuje także reklamy w formie bannerów umieszczonych na stronie internetowej. Google Ads działa nie tylko w witrynach www, czy wyszukiwarkach, ale także platformach YouTube oraz Gmail. Korzystając z serwisu YouTube, Twoja audiowizualna reklama może pojawiać się między poszczególnymi częściami filmu. W przypadku Gmaila (poczty internetowej) reklamy wyglądają jak nowe wiadomości e-mail i są wyświetlane u góry skrzynki pocztowej.

Ile to kosztuje?

Koszt kampanii reklamowej Google jest zależny od wielu czynników: ilości konkurencji, wybranych form promocji, czy czasu (tzw. sezonowości), w którym kampania zostaje uruchamiana. Nie istnieje określona kwota, która zagwarantuje, że Twój zysk będzie równy 200% ceny, którą zapłaciłeś za reklamę. Aby ustalić optymalny budżet, zgłoś się do nas!

Google Ads proponuje kilka modeli rozliczeń, w tym najpopularniejsze:

  • 1. CPC (cost per click) – jest to płatność za każde, pojedyncze kliknięcie. Ustalony przez Ciebie maksymalny koszt kliknięcia nie jest rzeczywistym kosztem, który poniesiesz. Każda reklama jest poddawana aukcji, której zasady podobne są do licytacji: wygrywa ta reklama, której zaproponowana cena jest najwyższa. Ostateczna stawka za kliknięcie jest uzależniona od kwoty zaproponowanej przez konkurencję, a także jakości reklamy. Rzeczywisty koszt stanowi zatem wymagane minimum, które ustalone zostaje podczas licytacji.
  • 2. eCPC (ulepszone CPC) – to taki model rozliczeń, w którym algorytmy decydują o maksymalnej stawce za kliknięcie. Celem jest zwiększenie konwersji, czyli podjętej przez odbiorcę interakcji z reklamą.
  • 3. CPA (cost per action) – płatność za każdą akcję (interakcję) podjętą przez odbiorcę reklamy. Strategia CPA polega na ustaleniu maksymalnego budżetu na uzyskanie konwersji.
  • 4. CPV (cost per view) – płatność za każde wyświetlenie, pod warunkiem, że użytkownik obejrzy co najmniej 30 sekund filmu reklamowego lub podejmie akcję związaną z np. kliknięcie linku odsyłającego do strony marki. W przypadku filmów trwających krócej warunkiem płatności jest obejrzenie przez odbiorcę całego filmu.
  • 5. CPM (cost per mile) – płatność za 1000 wyświetleń. Warunkiem płatności jest wyświetlenie reklamy przez przynajmniej 1 sekundę dla grupy minimalnie 50% użytkowników.
  • 6. ROAS (return on ad spend) – system, który automatycznie dostosowuje stawki reklamy. Inteligentny mechanizm ustala maksymalny koszt dla każdej aukcji, pod kątem zwrotu z nakładu na reklamę.

Czy to się opłaca?

Bazując na naszym doświadczeniu, kampania Google Ads przynosi ogromne korzyści. Dzięki rozbudowanemu systemowi reklamowania sam możesz zdecydować, z których kanałów chcesz skorzystać. Ogromną zaletą Google Ads jest uniwersalność – narzędzie to sprawdzi się niemal w każdej branży. Pamiętaj jednak, że sama kampania nie wystarczy. To czy reklama będzie przynosić Twojej firmie korzyści, zależy także od tego, czy oferta, a także sama reklama są atrakcyjne dla odbiorców.

Zaufaj doświadczonemu zespołowi profesjonalistów, którzy pomogą Ci w osiągnięciu celów marketingowych. Dzięki współpracy z naszą agencją osiągniesz zadowalające wyniki, zdobędziesz nowych klientów, a także stworzysz niezapomniane bannery i teksty reklamowe, które zwiększą Twoją sprzedaż. Pomożemy Ci zbudować strategię marketingową, przygotujemy materiały reklamowe, a także na bieżąco będziemy prowadzić Twoją kampanię. W ramach współpracy będziesz:

  • otrzymywał bieżące raporty z przeprowadzanych kampanii,
  • miał do dyspozycji opiekuna, który odpowie na nurtujące Cię pytania,
  • otrzymywał nowe pomysły i rozszerzenia strategii marketingowej Google Ads,
  • osiągał cele, dzięki optymalizacji tworzonych reklam